Σε δύο χρόνια η ολοκλήρωση του δρόμου της Μεσαράς - Ηράκλειο

Σε δύο χρόνια η ολοκλήρωση του δρόμου της Μεσαράς - Ηράκλειο
02 Αυγ 2020 11:14 Τοπικά Νέα

Τι κι αν ξεκίνησε πριν από περίπου 40 χρόνια, τι κι αν έχει παραδοθεί ο δρόμος από τη μία άκρη ως την άλλη, ο δρόμος της Μεσαράς έχει ακόμα αρκετές ανοιχτές πληγές που θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο χρόνια αλλά και αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να μπορέσει να ολοκληρωθεί. Όχι μόνο στην εργολαβία που ολοκληρώθηκε πριν από μερικούς μήνες, αν και ο εργολάβος συνεχίζει ακόμα διάφορες εργασίες αλλά και στο πρώτο τμήμα όπου και εκεί υπάρχουν αρκετά προβλήματα που άλλα φαίνονται και άλλα όχι.


Αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο αγκάθι για το δρόμο της Μεσαράς είναι το τμήμα του δρόμου πριν από την Αγία Βαρβάρα, όπου εκεί θα πρέπει -όπως έχει γράψει ο Αντίλαλος- να γίνει μία εκτεταμένη παρέμβαση με πασσάλους που όμως δεν μπορεί να εκτελεστεί αν δεν γίνει η μετακίνηση του δρόμου.


Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες η πρώτη σειρά με πασσάλους έχει τοποθετηθεί στο νότιο μέρος όμως η δεύτερη σειρά είναι ουσιαστικά πάνω στο υφιστάμενο δρόμο. Θα πρέπει λοιπόν για μία απόσταση 400 μέτρων να γίνει μία μικρή μετατόπιση του δρόμου ώστε να μπορέσει ο εργολάβος να συνεχίσει τις εργασίες με την τοποθέτηση των πασσάλων που θα φτάνουν σε βάθος τα 30 μέτρα. Το έργο αυτό θα είχε προχωρήσει αν δεν έμπλεκε στα αθάνατα γρανάζια της αήττητης ελληνικής γραφειοκρατίας.


Η πίστωση για τις συγκεκριμένες εργασίες έχει εγκριθεί και ανέρχεται στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Ποσό με το οποίο θα γίνει και η μετατόπιση του δρόμου αλλά και θα τοποθετηθούν και οι πάσσαλοι. Ενώ, λοιπόν, υπάρχει η απόφαση διάθεσης της πίστωσης προς τον ΟΑΚ δεν υπάρχει η απόφαση που να προβλέπει πως το ποσό αυτό μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης για να εκτελέσει το συγκεκριμένο έργο ως αναθέτουσα και επιβλέπουσα υπηρεσία. Δηλαδή ουσιαστικά το υπουργείο ενέκρινε το ποσό για το συγκεκριμένο έργο αλλά όχι και την άδεια για να χρησιμοποιήσει ο ΟΑΚ τα χρήματα αυτά.


Κι όλα αυτά ενώ στο σχέδιο της απόφασης που είχε στείλει ο Οργανισμός στο υπουργείο υποδομών προβλεπόταν και τα δύο. Η απόφαση όμως του υπουργείο ήταν μόνο για τη διάθεση της πίστωσης και όχι για να μπορεί να το εκτελέσει ο ΟΑΚ.

 


Συμπληρωματικά έργα


Παράλληλα στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης περιμένουν τις σχετικές εγκρίσεις για το υπόλοιπο ποσό των 4 εκατομμυρίων που έχει ζητήσει ώστε να εκτελεστούν οι γεωλογικές και συγκοινωνιακές μελέτες για το συγκεκριμένο τμήμα, για την μελέτη για τον κόμβο Πανασσού αλλά και μία γεωλογική μελέτη για το δρόμο στο ύψος του κόμβου Απομαρμά όπου υπάρχει και εκεί μία καθίζηση.


Ο στόχος του ΟΑΚ ήταν όλες αυτές οι μελέτες να είχαν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου όμως κάτι τέτοιο φαντάζει πλέον εξαιρετικά δύσκολο μιας και οι καθυστερήσεις από το υπουργείο έχουν πάει πίσω το χρονοδιάγραμμα.


Επίσης θα πρέπει να τοποθετηθούν και δύο τοιχία στήριξης πριν από την Αγία Βαρβάρα πριν από τα σημεία όπου έχουν γίνει και θα γίνουν οι τοποθετήσεις πασσάλων.


Παράλληλα στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης εξετάζουν και λειτουργικά προβλήματα που έχει το τελευταίο τμήμα του δρόμου που έχει παραδοθεί εδώ και χρόνια και δεν έχει ουσιαστικά ποτέ συντηρηθεί.


Ένα βασικό έργο που απαιτεί το συγκεκριμένο τμήμα, δηλαδή το Απομαρμά - Καστέλι είναι ο κόμβος σύνδεσης με το δρόμο προς Μοίρες. Εκεί ήδη υπάρχει μία προμελέτη για τη δημιουργία ενός κυκλικού κόμβου και σύντομα θα υπάρξει και οριστική μελέτη. Βέβαια στο συγκεκριμένο σημείο θα απαιτηθούν και συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις.


Επίσης ένα θέμα που έχει μπει στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του ΟΑΚ για τον οδικό άξονα και το τελευταίο τμήμα του είναι κάποιοι παράπλευροι δρόμοι για να μπορούν να εξυπηρετούνται κάτοικοι της περιοχής ώστε να προσεγγίζουν τις ιδιοκτησίες τους.


 

Φωτισμός σε τούνελ και κόμβους


Στις βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις ο ΟΑΚ θέλει να συντηρήσει το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού στο συγκεκριμένο τμήμα. Από την παράδοση του τμήματος Απομαρμά - Καστέλι δεν έχει γίνει καμία συντήρηση στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού ούτε στα τούνελ αλλά ούτε και στους κόμβους. Μάλιστα στο τούνελ της Πλουτής έχει γίνει και αφαίρεση υλικών με αποτέλεσμα οι αυτοματισμοί που έπρεπε να λειτουργούν να μην λειτουργούν και ο φωτισμός να υπολειτουργεί.


Σε πρώτη φάση θα πρέπει να γίνει αντικατάσταση των μπαταριών που υπάρχουν για να δίνουν τη δυνατότητα να λειτουργεί ακόμα και σε διακοπή ρεύματος ο φωτισμός, να αποκατασταθούν οι αυτοματισμοί και φυσικά να γίνει συντήρηση του δικτύου.


Οι αυτοματισμοί στο φωτισμό του τούνελ έχουν να κάνουν με την ένταση του φωτισμού ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Όταν π.χ. υπάρχει έντονη ηλιοφάνεια όπως το καλοκαίρι, ο φωτισμός πρέπει να είναι πολύ δυνατός ώστε μπαίνοντας μέσα ένα αυτοκίνητο να μην χάνει προς στιγμή το φως ο οδηγός. Αντίθετα τις νυχτερινές ώρες η ένταση μειώνεται και είναι τόση όση να φωτίζεται επαρκώς το τούνελ. Οι συγκεκριμένοι αυτοματισμοί λειτουργούν στο τούνελ της Αγίας Βαρβάρας.


Επίσης στον κόμβο Μορονίου-Πλουτής έχει γίνει όλη η απαραίτητη διαδικασία για την σύνδεσή του με το δίκτυο του ΔΕΔΗΕ απλά έχει απομακρυνθεί ο ηλεκτρολογικός πίνακας για να συντηρηθεί και να γίνουν αποκαταστάσεις φθορών και μόλις τοποθετηθεί τις επόμενες μέρες θα υπάρξει σύνδεση του κόμβου με το ηλεκτρικό δίκτυο ώστε να μπορεί να λειτουργεί χωρίς προβλήματα.


Μόλις αποκατασταθούν οι συγκεκριμένες εργασίες θα πρέπει σύμφωνα με ειδικούς ο ΟΑΚ να ορίσει συγκεκριμένο προσωπικό για τη συντήρηση του οδικού άξονα ώστε άμεσα να γίνονται αποκαταστάσεις φθορών με το δεδομένο πως στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων υπάρχει κονδύλιο που είναι μόνο για την συντήρηση των έργων του Οργανισμού.


Σχετικά Άρθρα
Κρήτη: Έψαχναν σε θάλασσα και στεριά «αγνοούμενο» νεαρό που …χαλάρωνε στην παραλία

Κρήτη: Έψαχναν σε θάλασσα και στεριά «αγνοούμενο» νεαρό που …χαλάρωνε στην παραλία

Δήμος Φαιστού: Συνελήφθησαν, πέντε αλλοδαποί για διενέργεια και συμμετοχή σε τυχερά παίγνια

Δήμος Φαιστού: Συνελήφθησαν, πέντε αλλοδαποί για διενέργεια και συμμετοχή σε τυχερά παίγνια

Οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σήμερα

Οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σήμερα

Βιωματική παρουσίαση με απινιδωτή την Δευτέρα στο Καλαμάκι

Βιωματική παρουσίαση με απινιδωτή την Δευτέρα στο Καλαμάκι

Συνάντηση ενημέρωσης για την ένταξη των Αστερουσίων στην UNESCO

Συνάντηση ενημέρωσης για την ένταξη των Αστερουσίων στην UNESCO

Δήμος Φαιστού: Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί για ναρκωτικά

Δήμος Φαιστού: Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί για ναρκωτικά

Οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σήμερα

Οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σήμερα

Θερινή προβολή και αιμοδοσία την επόμενη Δευτέρα στη Φανερωμένη

Θερινή προβολή και αιμοδοσία την επόμενη Δευτέρα στη Φανερωμένη

Πρόβλημα πόσιμου νερού στη Γαλιά-Έκκληση να μην γίνεται χρήση του για άρδευση

Πρόβλημα πόσιμου νερού στη Γαλιά-Έκκληση να μην γίνεται χρήση του για άρδευση

Σημαντικές Ειδήσεις
Νέο κύμα προσφυγών για τα αναδρομικά

Νέο κύμα προσφυγών για τα αναδρομικά

ΔΝΤ: Θα ξεπεράσουν το 2% του ΑΕΠ οι απώλειες της Ελλάδος από τον τουρισμό

ΔΝΤ: Θα ξεπεράσουν το 2% του ΑΕΠ οι απώλειες της Ελλάδος από τον τουρισμό

«Εξοικονομώ - Αυτονομώ»: Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα επιδότησης δαπανών

«Εξοικονομώ - Αυτονομώ»: Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα επιδότησης δαπανών

Τσιόδρας: Οι νέοι δεν είναι άτρωτοι στον κοροναϊό - Σοκάρουν οι μελέτες για τις βλάβες που τους αφήνει

Τσιόδρας: Οι νέοι δεν είναι άτρωτοι στον κοροναϊό - Σοκάρουν οι μελέτες για τις βλάβες που τους αφήνει

Δημοφιλή
Εν ολίγοις πολλά
Άκρως επικίνδυνη η είσοδος από τα σκαλοπάτια του Δημαρχείου του Δήμου Φαιστού

Άκρως επικίνδυνη η είσοδος από τα σκαλοπάτια του Δημαρχείου του Δήμου Φαιστού

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος σήμερα...

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος σήμερα...

Προφητικός ο Πανούσης;

Προφητικός ο Πανούσης;

Αν υπάρχει συνεννόηση τα κηπευτικά μπορεί να μην καταλήγουν στις χωματερές

Αν υπάρχει συνεννόηση τα κηπευτικά μπορεί να μην καταλήγουν στις χωματερές

Καπαριανά: Εκτεταμένοι έλεγχοι από την Αστυνομία

Καπαριανά: Εκτεταμένοι έλεγχοι από την Αστυνομία

Πρωτοσέλιδα Αντίλαλου