Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Τι αλλάζει σε πρόστιμα ΚΟΚ, ΚΤΕΟ, Σχολές οδηγών και εξετάσεις οδήγησης

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Τι αλλάζει σε πρόστιμα ΚΟΚ, ΚΤΕΟ, Σχολές οδηγών και εξετάσεις οδήγησης

Το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια παρουσιάστηκε σήμερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μουσείο Αυτοκινήτου παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Το Newsauto.gr είχε πρώτο δημοσιεύσει ότι σταματά το σβήσιμο των παραβάσεων του ΚΟΚ, όπως επίσης είχε δημοσιεύσει αποκλειστικά τα αποτελέσματα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ αλλά και είχε επισημάνει τα προβλήματα που καταγράφονται στις εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής το Στρατηγικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%.

Παράλληλα όπως επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης η Ελλάδα έχει καταφέρει να μειώσει κατά 43% τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα.

Οι αιτίες της μεγάλης μείωσης των θανάτων οφείλονται στο πολύ καλύτερο δίκτυο χάρη στην κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, στα πιο σύγχρονα και ασφαλή οχήματα, στη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης για λόγους οικονομίας και στον περιορισμό των μετακινήσεων λόγω κορωνοϊού, αύξησης της τιμής των καυσίμων αλλά και του διαθέσιμου εισοδήματος.

Ωστόσο οι νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα καθώς κυμαίνεται σε 65 τη στιγμή που στη Σουηδία ο αντίστοιχος αριθμός ανέρχεται σε μόλις 22 και ο μέσος όρος στην ΕΕ κυμαίνεται σε 51 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκους.

Επίσης το οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί ένα τεράστιο «αγκάθι» καθώς ανέρχεται σε 1,5% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) το οποίο βέβαια δεν είναι τίποτα μπροστά στην απώλεια της ανθρώπινης ζωής αλλά κοστίζει υπέρογκα ποσά…

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ότι η κυβέρνηση αλλάζει ριζικά την προσέγγιση στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Οι νέοι άξονες δραστηριότητες αφορούν στην αξιοποίηση των δεδομένων από τα τροχαία ατυχήματα, στην εκπαίδευση, στον ορισμό του στρατηγικού σχεδίου, νέο σύστημα επιβολής και βελτίωση του οδικού δικτύου.

Τα κυριότερα σημεία του Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια περιλαμβάνουν μεγάλες αλλαγές στη διαδικασία των θεωρητικών εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης και σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη το νέο καθεστώς περιλαμβάνει νέα εγχειρίδια και καταργείται το σύστημα με τις προκαθορισμένες ερωτήσεις και απαντήσεις. Τα θέματα θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων ώστε οι υποψήφιοι να υποχρεώνονται να διαβάζουν και οι εκπαιδευτές να διδάσκουν. Στα παραπάνω θα δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Επίσης αλλάζουν πάρα πολλά και για τους εκπαιδευτές οδήγησης, κοινώς τις Σχολές Οδηγών. Οι νέες προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή οδήγησης καθιερώνεται η ελάχιστη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματοςελάχιστη διάρκεια κατοχής αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών. Δικαίωμα άσκησης θα έχουν κάτοχοι συγκεκριμένων ειδικοτήτων των επαγγελματικών Λυκείωναπόφοιτοι συγκεκριμένων πανεπιστημιακών τμημάτων ή κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών σχετικών με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. Να διαθέτουν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας και να μην έχουν υποπέσει σε συγκεκριμένες παραβάσεις του ΚΟΚ.

Αλλαγές όμως έχουμε και στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) με online βεβαίωση και καταχώριση των παραβάσεων, εισαγωγή πρόβλεψης ώστε η ευθύνη για παραβάσεις που επιβάλλεται απουσία οδηγού (κάμερες, ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος, δυνατότητα πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ΑΤΜ και βεβαίωσης της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet.

Στο στόχαστρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εισέρχονται και τα ΚΤΕΟ όπου προχωρά η δημιουργία Μητρώου Εποπτών ΚΤΕΟ ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών.

Όπως τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης: «Από το 2001 δεν ελέγχονται τα ΚΤΕΟ για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν. Στην Ελλάδα κόβεται μόλις το 4,5% των οχημάτων που ελέγχεται όταν στη Γερμανία το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται σε 35%. Ένας στους τρεις ιδιοκτήτες δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ.»

Το μητρώο Εποπτών ΚΤΕΟ θα στελεχωθεί από διαπιστευμένους ιδιώτες μηχανικούς οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανελέγχους στις πόρτες των ΚΤΕΟ σε οχήματα που έχουν μόλις περάσει από τεχνικό έλεγχο. Επίσης θα ελέγχουν την ακριβή λειτουργία των μηχανημάτων των ΚΤΕΟ. Σε όσα οχήματα διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι θα υπάρχουν κυρώσεις που υπό προϋποθέσεις θα φθάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας. Τέλος αυστηροποιείται το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη.

Επίσης το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας περιλαμβάνει και κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ΚΟΚ με έμφαση στις 5 πιο συχνές που έχουν ως αποτέλεσμα είτε σοβαρούς τραυματισμούς είτε θανάτους. Αυτές οι παραβάσεις είναι η υπερβολική ταχύτηταμη χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους, οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κινητού τηλεφώνου.


Πηγή: newsauto.gr

Ακολουθήστε το AntilalosPress στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΣΗΦΑΚΗΣ ΟΠΤΙΚΑ ΗΛΙΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ 3 ΒΕΛΕΓΡΑΚΗ ΕU CHANGES CRETE

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.