Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Ούριος ο άνεμος στον τουρισμό και τον Οκτώβριο

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Ούριος ο άνεμος στον τουρισμό και τον Οκτώβριο

Την καλή πορεία της δείχνει να διατηρεί η τουριστική κίνηση το Φθινόπωρο, με τον Σεπτέμβριο να μας αποχαιρετά με υψηλές πληρότητες και τον Οκτώβριο να εκκινεί δυναμικά και να συνεχίζει εξίσου καλά, δεδομένων των συνθηκών.

Σύμφωνα με παράγοντες της τουριστικής αγοράς που μίλησαν στο insider.gr ο Σεπτέμβριος έκλεισε με πληρότητες της τάξης του 80-%-85% για και τα καταλύματα πολλών αστέρων σε ώριμους τουριστικά προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος και άλλα δημοφιλή νησιά του Νοτίου Αιγαίου.  Αντίστοιχα και ο Οκτώβριος μαρτυρά ικανοποιητικές πληρότητες που μπορεί να φτάσουν σε συγκεκριμένους προορισμούς και το 70%, αν όχι υψηλότερα, λόγω της επικρατούσας και φέτος τάσης των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.

Συγκρατημένη αισιοδοξία υπάρχει και για την τουριστική κίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα και δη στην πρωτεύουσα, οι καλοκαιρινές επιδόσεις της οποίας δεν ήταν αντίστοιχες των νησιών. H συνθήκη φάνηκε να αλλάζει ήδη από τον Σεπτέμβριο και ενδέχεται να ενισχυθεί περαιτέρω χάρη στα συνέδρια και τις αθλητικές διοργανώσεις που κάνουν δειλά στην επανεμφάνισή τους.  

Θετικό πρόσημο στην τουριστική συνάρτηση αποτελεί και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των τουριστών του Φθινοπώρου είναι επισκέπτες τρίτης ηλικίας, γεγονός που θα μπορούσε να ισοσταθμίσει τα έσοδα ακόμα κι αν οι πληρότητες κινηθούν σε χαμηλότερα από το προβλεπόμενο επίπεδα, όπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου.

Τις εκτιμήσεις της αγοράς επιβεβαιώνει εν μέρει και ο προγραμματισμός για το κλείσιμο των ξενοδοχειακών μονάδων. Σε αντίθεση με πέρυσι, όπου μεγάλο μέρος των ξενοδοχείων κατέβασε ρολά από τον Σεπτέμβριο και μάλιστα βεβιασμένα λόγω κατακόρυφης πτώσης της ζήτησης, η πλειονότητα των επιχειρήσεων φέτος  προσανατολίζεται στο κλείσιμο των επιχειρήσεων στα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.

Την «φόρα» του Σεπτεμβρίου και τον Οκτώβριο μαρτυρά και η μικρή μείωση στον αριθμό των προγραμματισμένων θέσεων σε διεθνείς πτήσεις για την χώρα μας. Ειδικότερα βάσει των στοιχείων από το Recovery Tracker του Ινστιτούτου Μελετών του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) την εβδομάδα 27/9-3/10 έχουν προγραμματιστεί 615.133 θέσεις σε αεροπορικές πτήσεις, με πτώση, μόλις 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Για το 7ήμερο 4/10-10/10 οι θέσεις είναι στο επίπεδο των 550.071 με πτώση στο 10% περίπου σε σχέση με την εβδομάδα που προηγείται ενώ τέλος την εβδομάδα 11/10 – 17/10 οι προγραμματισμένες θέσεις είναι 516.063 με πτώση 6,3%.

«Κρατούν» οι Γερμανοί τουρίστες

Το ισχυρότερο τουριστικό ρεύμα και αυτή την περίοδο προέρχεται από την Γερμανία, με τις Μ. Βρετανία, Ιταλία, Γαλλία και Ολλανδία να ακολουθούν. Μάλιστα το ποσοστό των προγραμματισμένων θέσεων σε πτήσεις από την Γερμανία προς την χώρα μας παραμένει σχεδόν σταθερό τις πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου σε σχέση με αυτό των πτήσεων από Βρετανία, οι οποίες βαίνουν αισθητά μειούμενες.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι προγραμματισμένες θέσεις σε πτήσεις από την Γερμανία προς την Ελλάδα αριθμούν την εβδομάδα 27/09-03/10 τις 161.118 , ενώ για τις δύο επόμενες εβδομάδες (4/10-1/10 και 11/10-17/10) φτάνουν τις 159.893 και 157.826 αντίστοιχα (1.225 και 2.067 λιγότερες θέσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα).

Εν αντιθέσει, οι θέσεις σε πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα την εβδομάδα 27/09-03/10 φτάνουν τις 139.125 και τις επόμενες δύο εβδομάδες  πέφτουν στις 118.780 και 108.537 αντίστοιχα (20.345 και 10.243 θέσεις λιγότερες από εβδομάδα σε εβδομάδα).

Μικρότερο είναι το ποσοστό της πτώσης και στις προγραμματισμένες θέσεις από Ιταλία και Ολλανδία (3.317 και 4.037 θέσεις λιγότερες από 27/09 έως 11/10 ) ενώ λίγο μεγαλύτερο το ποσοστό της μείωσης από την αγορά της Γαλλίας (8.575 θέσεις λιγότερες μεταξύ των εβδομάδων που προαναφέρθηκαν). 

Tα δύσκολα είναι μπροστά μας

Το παραπάνω ενισχύουν ακόμα περισσότερο την πεποίθηση ότι τα τουριστικά έσοδα θα κινηθούν πάνω από τα 9 δισ. ευρώ, δηλαδή από τον αρχικό στόχο ανάκτησης του 50% των εσόδων του 2019. Φορείς του τουρισμού μάλιστα κάνουν λόγο για έσοδα της τάξης των 12 δισ. ευρώ, 60% και πλέον των εσόδων που είχε η χώρα από τον τουρισμό την «χρυσή χρονιά» του 2019.

Σε κάθε περίπτωση όμως, οι φετινές επιδόσεις έχουν διττή ερμηνεία γεννώντας αισιοδοξία αλλά κι επιφυλακτικότητα για την συνέχεια. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η φετινή αύξηση των τουριστών εδράζεται σίγουρα στο καλό «brand name» που έχτισε η χώρα από την διαχείριση της πανδημίας και την έγκαιρη έναρξη και χωρίς αποκλίσεις πορεία της φετινής σεζόν. Παράλληλα βέβαια οφείλεται και στην αδυναμία προσέγγισης δημοφιλών μέχρι χθες προορισμών εκτός Ευρώπης, οι οποίοι είναι βέβαιο ότι θα ανακάμψουν την επόμενη ημέρα της πανδημίας αυξάνοντας αισθητά τον ανταγωνισμό.

Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που οι φορείς του κλάδου επισημαίνουν ότι τα δύσκολα παραμένουν μπροστά μας. «Ο ελληνικός τουρισμός κατά τη φετινή χρονιά επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή, προσφέροντας μια βαθιά ανάσα στην οικονομία και συμβάλλοντας στην προς τα πάνω αναθεώρηση του ΑΕΠ. Οι λόγοι αυτής της αξιοσημείωτης αντοχής, είναι πολλοί. Ο πρώτος είναι ότι ο τουριστικός τομέας, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, έδειξαν αξιοθαύμαστη ωριμότητα και επαγγελματισμό, στοιχεία απαραίτητα για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης. Ο δεύτερος λόγος, είναι οι άμεσες παρεμβάσεις της Πολιτείας και ο τρίτος και ιδιαίτερα σημαντικός, είναι το ισχυρό brand της χώρας. Όμως, τα πολύ δύσκολα είναι μπροστά μας καθώς οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στο άμεσο μέλλον, είναι τεράστιες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Γιάννης Ρέτσος, σε σχόλιό του για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «τα χρόνια που οι αφίξεις ήταν ο μόνος δείκτης επιτυχίας, έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί» και πλέον «για να διατηρηθεί το brand του ελληνικού τουρισμού ισχυρό και η ανταγωνιστικότητά του ψηλά, θα πρέπει να ενισχυθούν οι υποδομές της χώρας και να ληφθούν γενναίες αποφάσεις, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, οι οποίες ανεξαρτήτως κόστους θα προστατεύσουν δυνητικά την ποιότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. 

«Είναι σίγουρο ότι κάθε επένδυση στον τουρισμό, επιστρέφει στην ελληνική οικονομία πολλαπλάσια και η ανταπόδοση μπορεί να είναι εντυπωσιακή. Αυτή η νέα κατεύθυνση, το νέο μοντέλο ανάπτυξης, σημαίνει προστασία του περιβάλλοντος, ισόρροπη ανάπτυξη, κοινωνική ανταποδοτικότητα, ρευστότητα στην οικονομία, ενίσχυση της τοπικής απασχόλησης, κοινωνική συνοχή, διατήρηση και ανάδειξη του τοπικού πολιτισμού, διαφύλαξη του μέτρου και της ισορροπίας. Η ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη είναι η αναγκαία προϋπόθεση, ο μόνος δρόμος για να μπορέσει η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει με αξιώσεις και την επόμενη, μετά την πανδημία ημέρα» κατέληξε ο κ. Ρέτσος.

Πηγή: insider.gr

ΚΑΔΙΑΝΑΚΗΣ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΣΗΦΑΚΗΣ ΟΠΤΙΚΑ

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.