Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Ράλι ανόδου των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Ράλι ανόδου των τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

Το ράλι ανόδου των τιμών σε βασικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν αναμένεται να σταματήσει ούτε τον Οκτώβριο παρά το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν τόσο τους καλοκαιρινούς μήνες όσο και τον Σεπτέμβριο.

Οι καταναλωτές θα βρεθούν για ακόμη μία φορά τους τελευταίους μήνες αντιμέτωποι με αυξήσεις οι οποίες, σύμφωνα με το cnn.gr, σε συγκεκριμένα προϊόντα αναμένεται να είναι και διψήφιες, της τάξεως του 10%-12%.

Άλλωστε οι νέοι τιμοκατάλογοι που έχουν φτάσει από τους προμηθευτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το τελευταίο διάστημα περιλαμβάνουν αυξήσεις σε κωδικούς προϊόντων ακόμη και κατά 30%, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Στη συνέχεια, από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις που διαμορφώνουν τις τιμές στο ράφι αναμένεται να περάσουν τμηματικά το επόμενο διάστημα και ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους, μέρος των αυξήσεων αυτών στον τελικό καταναλωτή.

Ανάμεσα στα προϊόντα που «πρωταγωνιστούν» στη λίστα των ανατιμήσεων βρίσκονται και βασικά είδη πρώτης ανάγκης τα οποία μάλιστα ήδη έχουν υποστεί σημαντικές αυξήσεις από την αρχή της ενεργειακής κρίσης, όπως έλαια, γαλακτοκομικά και άλευρα.

Στα γαλακτοκομικά το πρόβλημα της μειωμένης παραγωγής που οδηγεί σε συνεχή άνοδο των τιμών παραμένει, ενώ στα άλευρα η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία -με τη Ρωσία και την Ουκρανία να αποτελούν τους μεγαλύτερους προμηθευτές της Ευρώπη σε σιτηρά- δεν έχει κοπάσει.

Νέες ανατιμήσεις αναμένονται και στο κρέας αλλά και τα αλλαντικά καθώς οι κτηνοτρόφοι καλούνται να διαχειριστούν το υψηλό κόστος παραγωγής λόγω των πολύ αυξημένων τιμών των ζωοτροφών.

Αυξήσεις όμως αναμένονται και σε χαρτικά και πάνες, καθώς το ενεργειακό κόστος για την παραγωγή τους έχει εκτοξευτεί με τις επιχειρήσεις να μετακυλίουν μέρος των αυξήσεων στο τελικό προϊόν.

Επίσης άνοδο στις τιμές εμφανίζουν και τα αυγά, κονσέρβες, κατηγορίες κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και απορρυπαντικά.

Με την ακρίβεια να καλπάζει οι καταναλωτές, προχωρούν σε όλο και μεγαλύτερες περικοπές στις αγορές τους ακόμη και στα βασικά αγαθά ενώ παράλληλα υιοθετούν νέες καταναλωτικές συνήθειες προκειμένου να συγκρατήσουν την άνοδο του κόστους. Ενδεικτικό είναι ότι αρκετοί στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία εμφανίζουν φέτος ανάπτυξη κοντά στα επίπεδα της περιόδου της οικονομικής κρίσης ενώ οι περισσότεροι ψωνίζουν πλέον με βασικότερο κριτήριο την τιμή του προϊόντος.

Φωτογραφικό υλικό

Ακολουθήστε το AntilalosPress στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΒΙΔΑΚΗΣ 1. ΠΟΜΠΟΔΑΚΗΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 1 λαμπρακη οε πομποδακησ 1. ΣΚΑΝΤΖΑΚΗΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 1 1.ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.