Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Καλάθι του νοικοκυριού με μειωμένες τιμές σε 1 στα 3 προϊόντα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Καλάθι του νοικοκυριού με μειωμένες τιμές σε  1 στα 3 προϊόντα

Αναρτήθηκε σήμερα ο νέος κατάλογος με τα 50+1 προϊόντα που περιλαμβάνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο «καλάθι του νοικοκυριού» και σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν, μειωμένη τιμή έχουν ένα στα τρία προϊόντα της λίστας.

Παράλληλα, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τροποποιητική απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία αφορά κυρίως στη σήμανση στα προϊόντα που είναι στη λίστα, αλλά και σε νέες υποχρεώσεις των σουπερ μάρκετ.

«Είμαι πολύ περήφανος, που για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Γεωργιάδης: Όλα τα σούπερ μάρκετ έκαναν μειώσεις τιμών στο καλάθι του νοικοκυριού αυτή την εβδομάδα

«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα, που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού, μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών». Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης κάνοντας έναν απολογισμό για το καλάθι του νοικοκυριού, σε συνέντευξή του σήμερα, στο τηλεοπτικό σταθμό OPEN.

Συγκεκριμένα δήλωσε:

«Το καλάθι το λοιδόρησε πάρα πολύς κόσμος και ακόμα πολύς κόσμος το αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό, παρόλο που τα στοιχεία του ΙΝΚΑ ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Είμαι πολύ περήφανος, τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών. Το κυριότερο, στο σύνολο της αξίας του καλαθιού, όλες οι αλυσίδες έχουν καλάθι μικρότερης αξίας αυτή την εβδομάδα, δηλαδή μείωση τιμών. Αυτό συμβαίνει για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. ‘Αρα, το καλάθι, το οποίο κάποιοι το χαρακτήρισαν ως ένα επικοινωνιακό σόου Γεωργιάδη, όπως έδειξε και η έρευνα του ΙΝΚΑ γλιτώνει 12% την εβδομάδα σε όποιον επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι. Είναι αστείο που λένε «μα οι 6 στους 10 δεν έχουν αγοράσει». Μα οι 4 στους 10 είναι τεράστιο νούμερο καταναλωτών».

Για το αν λειτουργεί ο ανταγωνισμός ο υπουργός σημείωσε: «Έχει αρχίσει να δουλεύει ο ανταγωνισμός στα αλήθεια. Πλέον, οι αλυσίδες ενδιαφέρονται να μάθουν ποια αλυσίδα θα ανακοινώσω σήμερα το απόγευμα ότι έχει το φθηνότερο καλάθι και σε ποια θα είμαι αύριο το πρωί. Αύριο θα είμαι σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας με το φθηνότερο καλάθι».

Σε ερώτηση εάν το αν το καλάθι του νοικοκυριού μείωσε τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι: «Όχι μόνο όλες οι υπόλοιπες προσφορές συνεχίζονται κανονικά στα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτή την εβδομάδα έχουν ενταθεί οι προσφορές. Γιατί το καλάθι έχει δημιουργήσει το εξής «πρόβλημα»: επειδή μειωθήκαν οι τιμές στο καλάθι και ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού πήγε προς στο καλάθι, οι «εκτός καλαθιού» για να κρατήσουν τους πελάτες τους και να μη τους φύγουν κάνουν καλύτερες τιμές. ‘Αρα, το καλάθι δεν μείωσε τις προσφορές αλλά αύξησε τις προσφορές».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι: «Και η βιομηχανία με την οποία έχω διαρκείς συναντήσεις και θα έχω και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, απ’ ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη. Γιατί για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη».

Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε σε δυο νέα εργαλεία που υιοθετήθηκαν για τη σύγκριση των τιμών: «Στον δείκτη αυτή την εβδομάδα, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με private label. ‘Αρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μην βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού».

Ειδική μέριμνα και για την επάρκεια των προϊόντων

Αν τα αποθέματα προϊόντος που συμμετέχει στο «καλάθι του νοικοκυριού» εξαντληθούν σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι υπόχρεοι αντικαθιστούν προσωρινά το προϊόν που εξαντλήθηκε με αντίστοιχο προϊόν που διατίθεται στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα.

Αν δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι μεριμνούν για την τροφοδοσία του καταστήματος στο οποίο εξαντλήθηκε το προϊόν εντός δύο ημερών με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε ή ενημερώνουν το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος στο σύνολο των καταστημάτων τους. Το νέο προϊόν θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε επάρκεια. Η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται για μία μόνο φορά μέχρι την νέα τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων.

Tα φίλτρα και οι λίστες των προϊόντων

Παράλληλα στην ειδική ιστοσελίδα e-katanalotis.gov.gr/householdBasket υπάρχουν πλέον δύο «φίλτρα» για την παρακολούθηση της εξέλιξης των τιμών στα προϊόντα για το καλάθι του νοικοκυριού:

-Το πρώτο φίλτρο αφορά την διακύμανση της τιμής του ίδιου του προϊόντος

– Το δεύτερο φίλτρο αφορά την διακύμανση των τιμών στα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νέου ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε τα προηγούμενα 24ωρα τα σούπερ μάρκετ που μετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού υποχρεούνται το αργότερο μέχρι την 1η Δεκεμβρίου να αναρτήσουν τη νέα σήμανση στα προϊόντα του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, η σήμανση θα πρέπει να έχει διάσταση τουλάχιστον 8 εκατοστών, ενώ στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο 2000 ευρώ ανά κατάστημα.

Ακολουθήστε το AntilalosPress στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.