Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Ιταλοί, Γάλλοι και Ολλανδοί, υποψήφιοι για τις τέσσερις κορβέτες του ΠΝ

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Ιταλοί, Γάλλοι και Ολλανδοί, υποψήφιοι για τις τέσσερις κορβέτες του ΠΝ

Ιταλοί, Γάλλοι και Ολλανδοί ερίζουν για το πρόγραμμα τεσσάρων κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού ύψους 3 δις ευρώ. Η ανάγκη απόκτησης αυτού του τύπου των πλοίων εμφανίστηκε μετά την υπογραφή με τη Γαλλία της συμφωνίας για την αγορά τριών φρεγατών FDI HN, η πρώτη από τις οποίές ξεκίνησε ήδη να ναυπηγείται (εθιμοτυπικό κόψιμο της πρώτη λαμαρίνας) πριν από λίγες μέρες.

Έτσι υπάρχουν τρεις υποψηφιότητες πλοίων η ιταλική των ναυπηγείων Frincantieri με την κορβέτα DOHA, οι Γάλλοι της Naval με την GOWIND και οι Ολλανδοί της Damen με τη Sigma 10514. Τα πλοία αυτά είναι άνω των 3.000 τόνων μεγέθους όπως οι φρεγάτες τύπου S που θέλει να αποσύρει σταδιακά το ΠΝ και αυτό είναι και ο λόγος μαζί με τα οικονομικά που επιθυμεί να αποκτήσει κορβέτες ενώ ουσιαστικά χρειάζεται φρεγάτες (η FDI ειναι 4500 τόνων).

 Η συνέχεια του προγράμματος των φρεγατών

Το αρχικό πρόγραμμα απόκτησης φρεγατών είχε ουσιαστικά τέσσερα υποπρογράμματα:

  • τέσσερα σύγχρονα πλοία
  • εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ
  • ενδιάμεση λύση
  • σύνδεση με ελληνικά ναυπηγεία-μεταφορά τεχνογνωσίας

Από αυτά μόνο το πρώτο υλοποιήθηκε με 3+1, πλοία ενώ η ενδιάμεση λύση φαίνεται να απομακρύνεται και φυσικά η σύνδεση με τα ναυπηγεία δεν είναι ουσιαστική και δεν φαίνεται με τις μέχρι τώρα πληροφορίες να υπάρχει και σημαντική μεταφορά σύγχρονης τεχνολογίας. Αυτά πιθανότατα λόγω χρόνου. Ωστόσο στο πλαίσιο των προτάσεων που είχαν κατατεθεί, Ολλανδοί, Ισπανοί και το αμερικανικό γραφείο GIBS & Kox έδιναν ως ενδιάμεση λύση περίπου τέτοιου μεγέθους πλοία ήτοι "φρεγατοκορβέτες" (πλοία σε μέγεθος μεγάλης κορβέτας για τα σημερινά δεδομένα, αλλά με οπλισμό σύγχρονης φρεγάτας).

Έτσι προέκυψε η ανάγκη σύγχρονα πλοία έστω και μικρότερα με δυνατότητες σχεδόν φρεγάτας. και θα λύσουν το πρόβλημα απόσυρσης των παλαιότερων πλοίων. Στο τραπέζι υπάρχει και η πρόταση για εκσυγχρονισμο των ΜΕΚΟ, αλλά και αυτό μάλλον απομακρύνεται καθώς, όπως ανέφερε μια πηγή με λαϊκό τρόπο: "καλύτερα να πάρουμε νέα πλοία, παρά να δώσουμε λεφτά για αυτά που θα αποσυρθούν σε 10 χρόνια το αργότερο".

Οι προτάσεις

Οι Γάλλοι μέχρι τώρα είχαν το προβάδισμα, λόγω και της αμυντικής συμφωνίας και της αγοράς των φρεγατών. με τη Gowind3100, το μεγαλύτερο πλοίο της οικογενείας, βασισμένη κυρίως πάνω στις Αιγυπτιακές Gowind2500, ενώ εκτός από τη Γαλλία και την Αίγυπτο, πλοία της οικογένειας έχουν ή ναυπηγούν, η Μαλαισία, η Αργεντινή, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ινδονησία και έχει υπογράψει και η Ρουμανία.

Οι Ιταλοί που ήταν υποψήφιοι και τις φρεγάτες, προτείνουν την κορβέτα τύπου DOHA 3.250 τόνων, την οποία έχουν ναυπηγήσει για το Κατάρ. Τα δυνατά "χαρτιά" των Ιταλών όμως δεν είναι αυτά. Συμμετέχουν στην "ευρωκορβέτα" (ως ναυπηγοί), ευρωπαϊκό πρόγραμμα που συμμετέχει και η Ελλάδα και η Κύπρος, ενώ προτείνει την κατασκευή τους στα ναυπηγεία Ελευσίνας (όπως οι Γάλλοι έδωσαν άδεια ναυπήγηση των κορβετών στα ναυπηγεία της Αλεξάνδρειας) και έχουν αναλάβει τη μελλοντική φρεγάτα FFG(X) του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού που είναι σχεδιαστικά μια μετεξέλιξη-εκσυγχρονισμός των φρεγατών FREMM του ιταλικού πολεμικού ναυτικού, που επιθυμεί και το ελληνικό Γενικό Επιτελειο Ναυτικού για το άμεσο μέλλον (όταν αποσυρθούν οι ΜΕΚΟ).

Η τρίτη πρόταση είναι των Ολλανδών που και αυτοί ήταν υποψήφιοι για τις φρεγάτες, είναι η sigma 10514, πλοίο της ίδιας οικογένειας με τις φρεγάτες (τότε πρότειναν τη 10515). Οι Ολλανδοί είναι γνώριμοι στο ΠΝ καθώς παλαιές φρεγάτες S κλάσης kortenaer του ΠΝ που έφτασαν να επιχειρούν για 40 χρόνια, είναι ολλανδικές, ενώ και για ενδιάμεση λύση το ΠΝ επιθυμεί τις κλάσης Μ του ολλανδικού και του βελγικού πολεμικού ναυτικού, (τέσσερις συνολικά - δύο από κάθε χώρα) είναι επίσης ολλανδική ναυπήγησης.

Η διαμόρφωση των πλοίων θα καθοριστεί με βάση τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού και στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν και οι διαβουλεύσεις με τα ενδιαφερόμενα ναυπηγεία.

Αξίζει να επισημανθεί ότι οι πυραυλάκατοι του ΠΝ κατασκευάζονται στα ναυπηγεία, Ελευσίνας, ενώ τα τρία από τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ακόμη η αποδέσμευση των φρεγατών LSC από τις ΗΠΑ περιέπλεξε λίγο την κατάσταση στο θέμα της ενδιάμεσης λύσης, καθώς η διαμόρφωση ηλεκτρονικού πολέμου με πλήρη αποδέσμευση των σχετικών συστημάτων, δίνει άλλα χαρακτηριστικά, ειδικά αν δοθούν στο πλαίσιο δωρεάν βοήθειας από την Ουάσιγκτον.

 

Sofokleousin.gr

Ακολουθήστε το AntilalosPress στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΣΗΦΑΚΗΣ ΟΠΤΙΚΑ BIOHELLAS

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.