Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Κρήτη - Ακρίβεια: Νέες αυξήσεις σε οπωροκηπευτικά, γαλακτοκομικά και κρέατα εντός των ημερών

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Κρήτη - Ακρίβεια: Νέες αυξήσεις σε οπωροκηπευτικά, γαλακτοκομικά και κρέατα εντός των ημερών

"Το φετινό καλοκαίρι θα είναι ιδιαιτέρως δύσκολο, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία συμπιέζει τα περιθώρια εισαγωγών βασικών ειδών, όπως έλαια και σιτηρά", εκτιμά ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics, Νεκτάριος Κανακαράκης.

Όπως εξήγησε ο ίδιος μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη μέσα απο την εκπομπή της Ρένας Σημειαντωνάκη, στις ΗΠΑ καταγράφονται ήδη ελλείψεις σε προϊόντα υγιεινής με βάση το βαμβάκι, ενώ για τη χώρα μας εκτίμησε πως εαν οι συνθήκες στην παγκόσμια αγορά παραμείνουν αμετάβλητες τότε ενδεχομένως να δούμε ελλείψεις και στην Ελλάδα μετά το 2023.

Οι ελλείψεις αυτές θα αφορούν κυρίως σε οπωροκηπευτικά, τυροκομικά και γαλακτοκομικά είδη, καθώς ήδη καταγράφονται ελλείψεις στις ζωοτροφές, ενώ υπάρχει δυσκολία εξεύρεσης γάλακτος λόγω αποθάρυνσης των κτηνοτρόφων εξαιτίας της ακρίβειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κος Κανακαράκης, οι ανατιμήσεις έχουν πάρει "φωτιά" και αυτό αποτυπώνεται σε μια σειρά αγαθά των οποίων η τιμή τον φετινό Ιούνιο εκτοξεύθηκε στα ύψη συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2021.

Πιο συγκεκριμένα: η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε κατά 65%, το ψωμί και τα δημητριακά πάνω από 16%, το κρέας 15%, τα γαλακτοκομικά 16-17%, οι τιμές στα έλαια και τα λίπη αυξήθηκαν κατά 25% και στα λαχανικά κατά 12%.

Μάλιστα όπως συμπλήρωσε ο κος Κανακαράκης, έρχονται κι άλλες ανατιμήσεις οι οποίες θα αποτυπωθούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ στα τέλη Ιουλίου -  αρχές Αγούστου, που θα καταγράψουν αύξηση κυρίως σε γαλακτοκομικά, οπωροκηπευτικά και κρέατα περίπου 4-5%.

Έρευνα NielsenIQ: Οι ανατιμήσεις σπρώχνουν ανοδικά τις πωλήσεις παρά τη μειωμένη ζήτηση

Αύξηση 0,9% παρουσίασε η αξία των συνολικών πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σ.σ. καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού) το πρώτο εξάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 19 Ιουνίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές, καθώς η ζήτηση παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών, όπως τις κωδικοποιεί η εταιρεία.

Αναφορικά με την πορεία επιλεγμένων κατηγοριών ταχέων διακινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), η τάση σε αξία του +0,7% που σημειώνουν οδηγείται κυρίως από τις κατηγορίες των τροφίμων & ποτών, οι οποίες παρουσιάζουν και τις μεγαλύτερες πληθωριστικές πιέσεις, στο +4,2%, με αποτέλεσμα οι όγκοι πωλήσεων να υποχωρούν κατά -2,7%. Ωστόσο οι επιμέρους κατηγορίες εμφανίζουν εντελώς διαφορετικές δυναμικές. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι κατηγορίες του ελαιόλαδου, του συσκευασμένου τυριού, αλλά και των αλεύρων, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά +22,7%, +9,6% & +9,1% αντίστοιχα. Σύμφωνα με την NielsenIQ στην αύξηση αυτή έχουν συμβάλει ιδιαίτερα οι μήνες Μάιος και Ιούνιος, οι οποίοι έχουν παρουσιάσει σημαντικά πιο έντονες ανατιμήσεις, σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Αυξημένο είναι και το επίπεδο των τιμών για τις μεγάλες κατηγορίες της φροντίδας του νοικοκυριού, αλλά και της προσωπικής περιποίησης κατά +3,4% και +2,1% αντίστοιχα, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να υποχωρήσει σημαντικά σε ποσοστό -5,3% & -3,6%, επίσης κατ' αντιστοιχία. Μεταξύ των κατηγοριών που έχουν σημειώσει τις πιο υψηλές ανατιμήσεις είναι το αλουμινόχαρτο (+16,7%), αλλά και οι πάνες (+9,0%).

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα, επιλέγοντας όλο και περισσότερο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κατά βάση πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το branded (επώνυμα) προϊόντα. Αυτό, σύμφωνα με την NielsenIQ, έχει οδηγήσει σε μια αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, σε σχέση με το 2021, από το +12,7 στο +13,6%. Επίσης, λιανέμποροι και προμηθευτές επίσης επιδιώκουν να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εντείνοντας την προωθητική δραστηριότητα μέσα στα καταστήματα, η οποία έχει φτάσει στο +66,4% για το σύνολο των FMCGs.


Πηγή: ekriti.gr

Ακολουθήστε το AntilalosPress στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΣΗΦΑΚΗΣ ΟΠΤΙΚΑ

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.