Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Hermes–Rolex–Cartier: Πώς η πανδημία επηρέασε τα κορυφαία brands της ωρολογοποιίας

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Hermes–Rolex–Cartier: Πώς η πανδημία επηρέασε τα κορυφαία brands της ωρολογοποιίας
Η κρίση της πανδημίας άλλαξε άρδην τα δεδομένα των αγορών, με εμφανείς τις σημαντικές επιπτώσεις της όχι μόνο στην υγεία, αλλά και στο σύνολο των κλάδων της οικονομίας, που αναμφισβήτητα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας της χώρας. Ανάμεσα στα θύματα, βρέθηκε και ο κλάδος της υψηλής ωρολογοποιίας.

Σύμφωνα με αναλυτή της Bank Vontobel, Ρενέ Βέμπερ, η Hermes Watches το 2020 σημείωσε κέρδη μόλις 2%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τον μέσο  ανταγωνισμό, όταν η υψηλή ωρολογοποιία της Γενεύης από το 2017 μέχρι και το 2020 έκλεινε με ανάπτυξη 3 με 3,5% το χρόνο στις εξαγωγές ελβετικών ρολογιών. Αξίζει να σημειωθεί πως τα ρολόγια της Hermes κοστίζουν από μερικές χιλιάδες μέχρι και 800.000 δολάρια.

Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και η αγορά των μη πολυτελών ρολογιών, η οποία σημείωσε σημαντική μείωση 40% των προϊόντων της Swatch Group. Μέσα στο 2020, η RJ Watches, ανεξάρτητη εταιρεία που παρήγαγε ρολόγια Pac-Mac και Spider-Man, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Hermes International, οι Ελβετοί ωρολογοποιοί, παρά τη μείωση στην παραγωγή λόγω της πανδημίας και των αυστηρών μέτρων για την αντιμετώπισή της, θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν τα μεγέθη των ρολογιών, που παρήγαγαν πριν από την κρίση.

Το γεγονός ότι οι εταιρείες υψηλής ωρολογοποιίας, όπως οι Hermes, Rolex και Piguet ανέστειλαν την παραγωγή των αξεσουάρ και κοσμημάτων τους, λόγω των αυστηρών μέτρων στις μετακινήσεις των πολιτών, είχε ως αποτέλεσμα και τη μερική βελτίωση του έως τότε κορεσμού της αγοράς. Ωστόσο, αυτή η ρύθμιση επέφερε σημαντικές απώλειες και πτωχεύσεις. «Αυτό το φαινόμενο είναι βασικό πρόβλημα του κλάδου, το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο  έντονο αυτή τη στιγμή. Όμως όσο οι πελάτες μας ακολουθούν τους βασικούς δείκτες απόδοσης και προσφοράς-ζήτησης, το πρόβλημα θα παραμείνει αισθητό», αναφέρει ο CEO της Hermes Watches, Λοράν Ντορσέ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ζήτηση επικεντρώνεται πια στους κολοσσούς της υψηλούς ωρολογοποιίας όπως Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet, Cartier και Omega, καθόσον «υπάρχει κορεσμός στην αγορά και αυτό θα οδηγήσει σε μια διττή πραγματικότητα όπου λίγοι παραμένουν νικητές, και πολλοί μετατρέπονται σε ηττημένους».

Ταυτόχρονα, η κρίση «έριξε» στην αγορά και πολλά, ακριβά, πλην όμως μεταχειρισμένα ρολόγια. Οι συλλέκτες αποφάσισαν να μειώσουν τις συλλογές τους, με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν την αγορά, παράλληλα με τις αυξημένες πωλήσεις των smartwatches, όπως αυτά της Apple, η οποία παράγει  υπερδιπλάσια ποσότητα από όλα όσα εξάγει η Ελβετία. Το 2020 οι ελβετικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 22%, αφού οι πελάτες δεν μπορούσαν να παρευρίσκονται σε κοινωνικές εκδηλώσεις, κατά τις οποίες οι ωρολογοποιοί μπορούσαν να παρουσιάζουν εμμέσως τα προϊόντα τους.

Πηγή: imerisia.gr

ΣΗΦΑΚΗΣ ΟΠΤΙΚΑ ΑΓΡΟΓΗ - ΗΛΙΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ

Περισσότερα

Σχετικά Άρθρα