Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Προς τους αρνητές του εμβολιασμού έναντι της νόσου COVID

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Προς τους αρνητές του εμβολιασμού έναντι της νόσου COVID

Προς τους αρνητές του εμβολιασμού έναντι της νόσου COVID 19

Γράφει ο Αλέξανδρος  Καμπουράκης

Τ. Αναπληρωτής Δ/ντής Κλινικής Παιδιατρικής Αιματολογίας/Ογκολογίας ΠΑΓΝΗ, Τ. Συντονιστής Δ/ντής Παιδιατρικής Κλινικής Νοσοκομείου  Αγ. Νικολάου

Tώρα και 2 χρόνια περίπου όλη η οικουμένη δοκιμάζεται από μια σοβαρή υγειονομική, οικονομική κρίση, την πανδημία της νόσου Covid 19. Ο κορονοϊός SAR S ‑ C oV‑ 2 έχεισκορπίσειπανικόκαιανασφάλειασεόλεςτιςκοινωνικοπολιτικέςκαιοικονομικέςτάξεις, διαταράσσονταςδραματικάτηνκαθημερινήζωή, τηνπαγκόσμιαοικονομία, ταδιεθνή ταξίδια και το εμπόριο. Η απορρύθμιση της ζωής έχει πάρει τόσο δραματικές διαστάσεις,  ώστε να μην  τελούνται πλέον ούτε τα μυστήρια της χριστιανικής πίστης μας, τουλάχιστο όπως τα έχομε βιώσει από τα παιδικά μας χρόνια. Θρησκευτικοί γάμοι, βαπτίσεις, κηδείες, μνημόσυνα, τελετές γίνονται κάτω από τα αυστηρά  περιοριστικά μέτρα, που επιβάλουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την συγκράτηση της πανδημίας. Άλλη δραματική όψη της κοινωνικής απορρύθμισης είναι το γεγονός, ότι oi βαριά πάσχοντες στα νοσοκομεία δεν μπορούν να έχουν μια επίσκεψη και την συμπαράσταση των προσφιλών τους προσώπων. Δεν μπορούν να τους δουν ούτε νεκρούς. Τα φέρετρα είναι σφραγισμένα. Περίπου 4.000.000 άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους προς το παρόν και η επέλαση του ιού συνεχίζεται Στη μέση του καλοκαιριού και ενώ περιμέναμε όλοι ότι θα είχαμε μια ύφεση της πανδημίας, αυτή συνεχίσθηκε δριμύτερη με μεταλλαγμένη μορφή (μετάλλαξη δέλτα). Ο κορωνοϊός, με περιβαλλοντικές θερμοκρασίες περί τους 40 βαθμούς Κελσίου, δεν πτοήθηκε καθόλου. Μ’ αυτά τα δεδομένα το φθινόπωρο και το χειμώνα, εποχές κατά τις οποίες η μετάδοση του ιού ευνοείται τα μέγιστα από τις καιρικές συνθήκες, η ζωή θα πολύ πιο δύσκολη και κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες το μέλλον φαίνεται αβέβαιο.

Τα υπάρχοντα φάρμακα μόνο υποστηρικτική θεραπεία παρέχουν. Θεραπεία που να σκοτώνει τον ιό, όπως κατά κόρο έχειτονισθεί, δεν υπάρχει.

Μοναδικός τρόπος να αναχαιτισθεί η πανδημία είναι ο εμβολιασμός όλου του πληθυσμού. Όσοι αγαπούν το εαυτό τους και τους δικούς τους ανθρώπους πρέπει να ξεπεράσουν τους όποιους δισταγμούς και φόβους έχουν και να σπεύσουν επειγόντως να εμβολιασθούν. Να κλείσουν τα αυτιά τους στα κηρύγματα των αντιεμβολιαστών. Αυτοί οι άνθρωποι, συνήθως δεν είναι καν γιατροί, αλλά άλλων ασχέτων προς την Ιατρική επαγγελμάτων,  όπως κάποιοι ιερωμένοι, ιερομόναχοι, μοναχές, θιασώτες εναλλακτικών θεραπειών, κάποιοι εκπαιδευτικοί, κάποιοι γιατροί, νοσηλευτέςή υπηρετούντες στον ευρύτερο υγειονομικό χώρο. Παραφράζοντας επιστημονικές δημοσιεύσεις και πολλές φορές διασπείροντας ψευδείς ειδήσεις, παρασύρουν ένα αριθμό πολιτών σε ένα κίνημα, που αποτελεί απειλή για τη δημόσια υγεία παγκοσμίως, το αυτό-αποκαλούμενο αντιεμβολιαστικό κίνημα. Είναι άνθρωποι που πρέπει να χαρακτηρισθούν λίαν επιεικώς ανεύθυνοι. Κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι εκφράζουν ισχυρή δυσπιστία προς τις κατεστημένες κρατικές και μη κρατικές δομές και έχουν αναπτύξει στο έπακρο την πίστη στην ιδέα ότι μπορούν μόνοι τους να επιλέξουν το καλύτερο για τους ίδιους και την οικογένειά τους.

Οι ηγέτες αντιεμβολιαστές προβάλλουν ανησυχίες για την υγεία των παιδιών και  την γονιμότητα, προτείνουν «εναλλακτικές θεραπείες» (συνήθως οι ομοιοπαθητικοί γιατροί) και συνδέουν τα εμβόλια με θεωρίες συνωμοσίας, επιζητούν δε τη δημόσια προβολή με την διασπορά ψευδών ειδήσεων, οι δε μελέτες τους δεν δημοσιεύονται ποτέ σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά. Και το φαινόμενο αυτό δεν σημερινό. Έχει τόσα χρόνια ιστορία, όσα έχουν  και τα εμβόλια. Κλασσικό παράδειγμα στην ιστορία έχει μείνει η περίπτωση του  Καναδού γιατρού Alexander Ross, ο οποίος τον 18ο αιώνα τόνιζε ότι η ευλογιά δεν ήταν πραγματική απειλή για τη δημόσια υγεία, γιατί, όπως ισχυριζόταν, δεν ήταν ιδιαίτερα μεταδοτική. Σ’ ένα φυλλάδιο της εποχής έγραφε  με κεφαλαία γράμματα για τον εμβολιασμό έναντι της ευλογιάς: «Θλιβερό θέαμα! Άνθρωποι οδηγούνται σαν ηλίθια ζώα στην καταστροφή». Επιπλέον τόνιζε ότι ήταν ο μοναδικός γιατρός που τολμούσε να πει την αλήθεια.  Η πραγματικότητα που γνωρίζομε σήμερα είναι ότι η θνητότητα από την νόσο ήταν τότε περί το 30% και ότι αυτή η νόσος εκριζώθηκε παγκοσμίως με το εμβόλιο, που πρώτος χορήγησε  ο  EdwardJenner, ο οποίος τιμάται σήμερα από την ιστορία της ιατρικήςγια την ανακάλυψη του, ως ο πατέρας των εμβολίων. Εκείνη όμως την εποχή ο EdwardJenner λοιδορήθηκε και χλευάσθηκε τόσο από την Εκκλησία όσο και από γιατρούς. Αργότερα αποδείχθηκε ότι την ώρα που οRoss κατηγορούσε το εμβόλιο της ευλογιάς, ο ίδιος είχε εμβολιασθεί και ότι η θέση του έναντι του εμβολίου είχε καθορισθεί από την σφοδρή επιθυμία του για δημόσια προβολή.Αυτό βεβαίωςσχολιάσθηκε εκτεταμένα από τον Καναδικό τύπο εκείνης της εποχής. Δυστυχώς άλλη ποινή δεν υπήρξε. Μόνο ο δημόσιος εξευτελισμός.

 

Αυτή είναι η τελευταία περίπτωση ευλογιάς που αναφέρθηκε παγκοσμίως στις 26 Οκτωβρίου 1977. Είναι ο AliMaowMaalin από την Merca της Σομαλίας. Σε όσους επιζούσαν από την νόσο, γιατί το 30 % πέθαιναν, η κάθε μια δερματική βλάβη άφηνε και μια ουλή. Το σώμα όλο γινόταν ένα μωσαϊκό ουλών και στην λαϊκή γλώσσα οι επιζώντες λεγόταν «Βλογιοκομένοι» Η νόσος αυτή εκκριζώθηκε με το εμβόλιο που πρώτος έκαμε ο EdwardJenner, για το οποίο αρχικά χλευάσθηκε και λοιδορήθηκε από την Εκκλησία και γιατρούς της εποχής του.

 

Ένα άλλο παιδί με ευλογιά από το Bangladesh το 1973.

Ένα είναι σίγουρο: Ότι οι αρνητές των εμβολίων δεν γνωρίζουν από εμβόλια, ακόμη κι’ αν είναι γιατροί, πολύ δε περισσότερο αν δεν είναι καθόλου γιατροί.

Για παράδειγμα, κάποιοι ιερωμένοι, μοναχοί και μοναχές,(ευτυχώς μειοψηφία στις τάξεις του κλήρου), λένε στους πιστούς να μην εμβολιασθούν, μερικοί δε, όπως ακούγεται, αποκλείουν τους εμβολιασμένους πιστούς από το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, λέγοντας τους ότι τους έχουνπεράσει με το εμβόλιο τσιπάκι. Και τούτο παρά το γεγονός ότι η Εκκλησία επίσημα έχει συστήσει τον καθολικό εμβολιασμό, τονίζοντας στην επίσημη ανακοίνωση της, ότι «Ὁ ἐμβολιασμόςἀποτελεῖ μέγιστη πράξη εὐθύνηςἀπέναντιστόν συνάνθρωπο, ἐνῶτόἐμβόλιο κατά τοῦκορωνοϊοῦδένἔρχεταισέ καμία ἀντίθεσημέτήνἉγιογραφική, Πατερική καί Κανονική διδασκαλία τῆςἉγίας μας Ἐκκλησίας».Και καταλήγει ότι, τά μέλη τῆςἘκκλησίαςμποροῦνἐλεύθερα, σύμφωνα μέτήνὑπόδειξητοῦἰατροῦ τους, νάἐπιλέξουντήν πράξη τοῦἐμβολιασμοῦ, δίχως τόνὁποιονδήποτε φόβο ὅτιαὐτή ἡ ἐπιλογήθάἔχειἐπίπτωσηστή σχέση τους μέτόν Θεό καίτήνἘκκλησία ἤ καίσέαὐτήντή σωτηρία τους.

Τα Μικροηλεκτρομηχανικά Συστήματα(κοινώς τσιπάκια)  είναι κατασκευασμένα χρησιμοποιώντας τεχνολογίες ολοκληρωμένων κυκλωμάτων καιέχουν επιφέρει επανάσταση και μεγάλη ώθηση στην βιολογία και την ιατρική σε όφελος του ανθρώπου.Το ερώτημα είναι τι γνωρίζει ένας μοναχός από τσίπσ και μικροτσίπσ; Από πότε έγινεμικρο-ηλεκτρονικός; Που σπούδασε την επιστήμη των ηλεκτρονικών, για να μιλάει για τσιπάκια;

Αυτοί «οι υπηρέτες του θεού επί της Γης»επικαιροποιούν στις μέρες μας τις θέσεις της Αγγλικανικής Εκκλησίας κατά τον 18ο αιώνα, η οποία αντιστρατευόταν τότε το εμβόλιο για την ευλογιά  του πρωτοπόρου  Άγγλου ιατρού EdwardJenner, διακηρύσσοντας προς τους πιστούς  ότι ο εμβολιασμός έναντι της ευλογιάς  ήταν «πράξη απεχθής και αντίθετη προς τη θεϊκή βούληση»και τον Άγγλο Αιδεσιμότατο της ίδιας εποχήςEdmundMassey, ο οποίος προχωρούσε ακόμη περισσότερο και κήρυττε,ότι ο εμβολιασμός είναι διαβολική πράξη και τα εμβόλια όπλα του διαβόλου κατά του ανθρώπου. Αποκορύφωση αυτής της παράκρουσης ήταν και ηπλέον πρόσφατη δήλωση της Προτεσταντικής Εκκλησίας, πως ο εμβολιασμός αποτελεί «ακατάλληλη εμπλοκή στο Έργο του Θεού».